Ny søknadsportal

MusikkutstyrsordningenAktuelt

Musikkutstyrsordningen har bygget ny søknadsportal, som skal være enklere å bruke og bedre tilpasset bruken. Byggingen har tatt lengre tid enn vi hadde planlagt, men nå er det endelig mulig å sende inn søknad!

Vi er veldig spent på hva dere synes fungerer bra og dårlig, så gi oss gjerne en tilbakemelding! Du får tak i oss på e-post: post@utstyrsordningen.no eller på telefon: 21 37 88 10.

Siden portalen er helt ny, kan du ikke logge inn med brukernavn eller passord som er opprettet tidligere. Ny innlogging opprettes i fanen «Registrere ny profil».

Som med alle nye systemer, er det fortsatt noen ting som skal fungere, men som ikke fungerer riktig enda:
– Vi har opplevd noen problemer ved første innlogging. Hvis ditt registrerte passord ikke fungerer, må du be om nytt passord. Klikk «Logg inn» og «Glömt lösenordet». Oppgi den e-postadressen som er knyttet til brukerkontoen. Passordet du mottar er et midlertidig passord og kan kun benyttes 1 gang. Du kan endre passord etter at du har logget inn.
– Vedleggene som lastes opp og legges ved søknaden underveis lagres dessverre ikke i portalen. Per i dag forsvinner opplastede vedlegg hvis du forsøker å lagre søknaden underveis. Alle vedleggene må derfor lastes opp helt til slutt, rett før søknaden skal sendes inn. Problemet med lagring gjelder kun for opplastede vedlegg. Øvrig utfylt tekst lagres slik den skal. Vedleggene faller også ut hvis du trykker send inn, uten å ha fylt ut alle obligatoriske felter. Husk derfor å sjekke dette.

Hva er nytt?
Fristen for å levere søknad er flyttet fra midnatt til klokken 13.00 den 1. mars eller 1. september, da kan vi bedre hjelpe de som trenger hjelp i siste liten.

Fra 1. mars innfører vi løpende søknadsfrist for øvingsfelleskap som søker om øvingsutstyr. Det vil si at søknaden kan sendes inn når utstyret trengs, uavhengig av søknadsfristene. Søknadene behandles forløpende hos MUO og det vil gå kjappere fra behovet oppstår til søknaden er besvart.

Det gis ikke tilskudd til utstyr som er anskaffet eller tiltak som er gjennomført før vedtak om tildeling er mottatt. Når innkjøpet startes opp først etter at vedtaket er mottatt, vil kravene som MUO stiller til innkjøpsprosess kunne formidles tydeligere og løpet frem mot utbetaling av tilskuddet bli ryddigere og mer oversiktlig.

I den nye portalen er det bedre samsvar mellom hva som kreves av informasjon og dokumentasjon og hva vi spør etter i søknadsskjemaene, slik at søknadene er mest mulig fullstendig ved innsendelse. Vi vil derfor anbefale alle å starte på søknaden i god tid, slik at du blir kjent med de nye søknadsskjemaene. Har du spørsmål eller trenger hjelp, får tak i oss på e-post: post@utstyrsordningen.no eller på telefon: 21 37 88 10.

Husk søknadsfristen, som er 1. mars klokken 13.00!